|
Søndag d. 24. september var der besøg af folkedanserforeningen Slagsta Gille fra Brøndbys venskabsby Botkyrka lidt syd for Stokholm.
Der kom 22 dansere og 18 spillemænd på violiner, nyckelharper, citarer og en kontrabas. De havde en tur til Sønderjylland og ville gerne besøge deres venskabsby på hjemvejen.
Svenskerne ønskede at give en opvisning her i Brøndby. Det var muligt at kombinere dette med kirkernes internationale provstigudstjeneste i Brøndby Strand Kirke.
Efter den alternative gudstjeneste blev der budt på kaffe og et fint traktement, og derefter gav svenskerne en danseopvisning på plænen bag kirken i deres fine folkedragter og vejret var med os.
Kl. 19 til 23 besøgte de os i Møllesalen, hvor der blev spillet op til svenske og danske folkedanse. Dansegulvet blev udnyttet optimalt af de mange fremmødte, og i pausen gav rådhuset kaffe, boller og lagkage til at festliggøre besøget af venskabsbyen.
Se gæsternes hjemmeside:
http://www.slagstagille.se/
Se svenskernes rejse-dagbog
|
|
|